Piirustuskilpailun tulokset

Juhlaseminaari oli onnistunut kokonaisuus

Elisse Heinimaan kuvaesitys avasi silmiämme ymmärtämään kuinka tärkeää lasten ja nuorten taidekasvatus onkaan.

Piirustuskilpailun palkintojen jako oli palkituille ja koko yleisölle mieleen jäävä kokemus.

Väliaikatarjoilu pelasi, ja päivän päätteeksi kuultu Antti Haaviston vetämä paneelikeskustelu seitsemän alan osaajan kanssa oli erittäin tarpeellinen katsaus siihen missä mennään vaasalaisessa kuvataide-elämässä tänä päivänä.

Parhaat onnittelut kaikille palkinnon saaneille!

Ja valtavat kiitokset myös kaikille kilpailuun osallistuneille oppilaille sekä kouluille, opettajille ja koulusihteereille ym.

Tämä Vaasan taideyhdistyksen ”voimainponnistus” siivittää meitä kaikkia jatkamaan työtä lasten ja nuorten taidekasvatuksen puolesta.

AN

Piirretty kuva linja-autosta.

Portfoliohaku

Vaasan kaupunginkirjasto saa uuden kirjastoauton alkuvuodesta 2025. Ulkoasun suunnittelu tullaan tilaamaan taiteilijalta portfoliohaun kautta. Haku on suunnattu ammattitaiteilijoille Pohjanmaan, Etelä-Pohjanmaan ja Keski-Pohjanmaan alueilla. Haku on auki 7.-27.10. ja haun perusteella valitaan max. 3 taiteilijaa.

Yhdistyksen syntymäpäivää vietetään museolla

7.11. 1917 perustettu Vaasan Taideyhdistys viettää 107 vuotispäivää yhdessä Pohjanmaan museon kanssa. Hieman jälkikäteen, eli lauantaina 16.11.2024. Kellonaika on 13 -14. Yhdistyksen jäsenille tästä tiedotetaan vielä erikseen.   Taideyhdistyksemme järjestää yhdessä Pohjanmaan museon kanssa Pohjoistuulen metsä -näyttelyn yleisöesittelyn. Paikalle saadaan näyttelyn toteuttaneista valokuvaajista Ritva Kovalainen

Syksyn kulttuurivinkit kootusti KULTTOURISSA

KURKISTA tapahtumakalenteriin Vaasan kaupungin erinomaisilla nettisivuilla!   Tältä sivulta löydät kulttuuritarjonnan Vaasassa ja luet uusimmat kulttuuriartikkelit…   https://www.vaasa.fi/kulttour/?fbclid=IwY2xjawFl3B1leHRuA2FlbQIxMAABHTfaEYi9g3BtL6BbU53WdT2H-OfluPXgzdUyGL1v8hIkldHBppP-W2bMHw_aem_CSUcqa1mzMaENV_RztWFtg   Kulttuurisyksyssä tapahtuu – Vaasan seutu on täynnä tapahtumia, isoja ja pieniä, jokaiseen makuun. Valitse parhaat palat ja viihdy!   VAASAN MUSEOT – esillä nyt   Vaasan museot