Taideyhdistyksen viestintää monipuolistetaan

Vaasan Taideyhdistyksen viime kokouksessa perustettu viestintä tiimi /koko yhdistyksen hallitus tavoittelee yhdistyksellemme parempaa näkyvyyttä pian myös uusilla somekanavilla! Lähiaikoina otetaan käyttöön Facebook ja Instagram näiden kotisivujen rinnalle!

Myös näiden kotisivujen ajankohtaisuutta halutaan lisätä. Tämän mahdollistaa se, että päivityksiä on nyt tekemässä aikaisempaa useampi henkilö. Otamme mielellämme vastaan myös toiveita, ideoita siitä millaisia kirjoituksia ja kuvia tänne halutaan.

Yhdistyksemme sääntöjen mukaan tarkoitus on edelleen jatkaa 107-vuotiaan yhdistyksemme perinteiden velvoittamaa jo tuttua tekemistä, mutta myös löytää uusia tapoja tehdä vaasalaista kulttuurikenttää paremmin tunnetuksi niin täällä kotikaupungissamme kuin valtakunnallisestikin. Nykypäivänä some aikakautena tähän on tarjolla erinomaisia tapoja – kunhan vaan tartutaan toimeen!

Näillä virallisilla yhdistyksen kotisivuilla on myös vain jäsenille avautuvat sivut. Sieltä löytyvät kaikki yhdistyksemme tällä vuosikymmenellä pidettyjen kokousten pöytäkirjat ym. asiakirjat. Jos yhdistyksen jäsenyys sinua kiinnostaa, kannattaa klikata kohtaa Liity jäseneksi (löytyy etusivun yläpalkista).

Pidetään yhteyttä – ole yhteydessä puheenjohtaja Jukka Porolaan, tai keneen tahansa hallituksen jäseneen. Joko henkilökohtaisesti tai Yhteystiedot kohdan sähköpostilomakkeella.

Jutellaan aiheesta lisää, kun tavataan!

Aimo Nyberg (yksi sivuston moderaattoreista)

Vaasan taidemuseoissa nyt upeat näyttelyt!

Suosittelijana: Aimo Nyberg, kuvataiteen lehtori, eläkkeellä. VTY ry:n hallituksen jäsen. Nyt on Vaasan taidemuseoissa todella hyvä kattaus! Kaikista näistä alempana mainitsemistani näyttelykokonaisuuksista löytyy oma erityinen lähestymiskulmansa, ja jokaisessa näissä näkyy myös taitavien kuraattorien tekemät laadukkaat ratkaisut. Näyttelyt ovat esillä aina alkusyksyyn asti, eli aikaa on

Yhdistyksen hallitukseen valittiin

17.4.2024 Vaasan Taideyhdistys VTY ry:n vuosikokouksessa valittiin jatkamaan puheenjohtajana Jukka Porola. Hallitus jatkaa entisellä kokoonpanolla yhdellä muutoksella: Pirjo Raution jäädessä pois tilalle valittiin Jennifer Lipkin.  VTY:n hallituksen jäsenet ovat: Tarja Hautamäki, Laura Hellbom, Jennifer Lipkin, Aimo Nyberg, Sirpa Sainio ja Erkki Salminen. Kannanottoja ei tällä

Vielä ehtii ehdottaa Opistotalolle uutta nimeä

Maasillan kupeessa sijaitseva entinen Opistotalo on muuttunut taiteilijoiden ja kulttuuritoimijoiden työskentelytilaksi. Uuden käyttötarkoituksen myötä rakennukselle saa ehdottaa uutta nimeä. Kaikille avoin nimikilpailu on avoinna 29.2.2024 saakka. Opistotalon tiloissa toimii parikymmentä tekijää kuvataiteen, musiikin, teatterin, elokuvan ja tanssin aloilta. Heillä on käytössään työhuoneita, harjoitus- ja esitystiloja.