Vielä ehtii ehdottaa Opistotalolle uutta nimeä

Maasillan kupeessa sijaitseva entinen Opistotalo on muuttunut taiteilijoiden ja kulttuuritoimijoiden työskentelytilaksi. Uuden käyttötarkoituksen myötä rakennukselle saa ehdottaa uutta nimeä. Kaikille avoin nimikilpailu on avoinna 29.2.2024 saakka.

Opistotalon tiloissa toimii parikymmentä tekijää kuvataiteen, musiikin, teatterin, elokuvan ja tanssin aloilta. Heillä on käytössään työhuoneita, harjoitus- ja esitystiloja. Suunnitelmissa on yleisötapahtumien ja eri taiteenalojen työpajojen ja esitysten lisääminen.

Myös yhdistyksillä on mahdollisuus vuokrata vapaita tiloja.

Oman nimiehdotuksensa voi lähettää 29.2. saakka Vaasan kaupungin kulttuuripäällikkö Jenni Niemelle sähköpostitse osoitteeseen jenni.niemi@vaasa.fi. Nimikilpailuun osallistuneiden kesken arvotaan pääsylippuja Vaasan kaupungin museoihin.

Arkkitehti Erkki Huttusen suunnittelema rakennus oli alun perin SOK:n liiketalo 1970-luvun lopulle saakka. Vaasan kaupunki osti rakennuksen 1985 ja se nimettiin Opistotaloksi vuonna 1987, kun sinne muutti Vaasan Työväenopisto. Samana vuonna taloon muutti myös Vaasan maakunta-arkisto.

Hyvää Joulua – God Jul!

Vaasan kirkon keskimmäinen alttaritaulu Paimenten kumarrus saatiin kirkon alttaritauluksi laulujuhlien aikaan vuonna 1894. Alttarin yläpuolella olevan Albert Edelfeltin maalauksen on lahjoittanut Gabriel Revellin leski Amanda Revell. Lähde: Rakennettiin uusi Vaasa, Mirjam Lehtikannon kirjoituksia, toim. Anna-Maija Salo, 1981. Albert Edelfelt on tehnyt vain yhden alttaritaulun, ja

Vuosikokous 4.4. 2023

Jäsenkirje 1/2023 lähtee maaliskuun alussa, sähköpostilla sekä paperikirjeenä niille, joilla ei ole s-postia, tai eivät ole vielä halunneet s-postiaan yhdistykselle ilmoittaa. Vuosikokouksen asiakirjat löytyvät 6.3. alkaen JÄSENILLE alasivulta. Kirjautumiseen käytetään s-postia ja salasaana. Ole yhteydessä (Tarja Hautamäki tai Aimo Nyberg), jos Sinulla ei vielä ole