Vuosikokous 4.4. 2023

Jäsenkirje 1/2023 lähtee maaliskuun alussa, sähköpostilla sekä paperikirjeenä niille, joilla ei ole s-postia, tai eivät ole vielä halunneet s-postiaan yhdistykselle ilmoittaa.

Vuosikokouksen asiakirjat löytyvät 6.3. alkaen JÄSENILLE alasivulta. Kirjautumiseen käytetään s-postia ja salasaana. Ole yhteydessä (Tarja Hautamäki tai Aimo Nyberg), jos Sinulla ei vielä ole käyttöoikeutta JÄSENILLE-sivulle.

Tervetuloa – Välkommen 4.4. 2023 vuosikokoukseen!

Hyvää Joulua – God Jul!

Vaasan kirkon keskimmäinen alttaritaulu Paimenten kumarrus saatiin kirkon alttaritauluksi laulujuhlien aikaan vuonna 1894. Alttarin yläpuolella olevan Albert Edelfeltin maalauksen on lahjoittanut Gabriel Revellin leski Amanda Revell. Lähde: Rakennettiin uusi Vaasa, Mirjam Lehtikannon kirjoituksia, toim. Anna-Maija Salo, 1981. Albert Edelfelt on tehnyt vain yhden alttaritaulun, ja

Mielipide Vöyrinkaupungin konepaja-alueen kaavoituksesta

Vaasan taideyhdistys keskusteli kokouksessaan 30.11. 2022 Wärtsilän alueen mahdollisuuksista edistää Vaasan kaupungin taide- ja kulttuuritoimintaa tulevaisuudessa. Yhdistyksen kannanotto   Vaasan kaupungin kaavoitus Vöyrinkaupungin konepaja-alue (ak1125) Wärtsilän laaja ja monipuolinen alue aivan kaupungin sydämessä tarjoaa loputtomasti mahdollisuuksia monien kulttuurin tilatarpeiden ratkaisemiseen Vaasassa. Kaupunginkirjasto aivan Wärtsilän alueen