Piirustuskilpailun tulokset

Juhlaseminaari oli onnistunut kokonaisuus

Elisse Heinimaan kuvaesitys avasi silmiämme ymmärtämään kuinka tärkeää lasten ja nuorten taidekasvatus onkaan.

Piirustuskilpailun palkintojen jako oli palkituille ja koko yleisölle mieleen jäävä kokemus.

Väliaikatarjoilu pelasi, ja päivän päätteeksi kuultu Antti Haaviston vetämä paneelikeskustelu seitsemän alan osaajan kanssa oli erittäin tarpeellinen katsaus siihen missä mennään vaasalaisessa kuvataide-elämässä tänä päivänä.

Parhaat onnittelut kaikille palkinnon saaneille!

Ja valtavat kiitokset myös kaikille kilpailuun osallistuneille oppilaille sekä kouluille, opettajille ja koulusihteereille ym.

Tämä Vaasan taideyhdistyksen ”voimainponnistus” siivittää meitä kaikkia jatkamaan työtä lasten ja nuorten taidekasvatuksen puolesta.

AN

Vielä ehtii ehdottaa Opistotalolle uutta nimeä

Maasillan kupeessa sijaitseva entinen Opistotalo on muuttunut taiteilijoiden ja kulttuuritoimijoiden työskentelytilaksi. Uuden käyttötarkoituksen myötä rakennukselle saa ehdottaa uutta nimeä. Kaikille avoin nimikilpailu on avoinna 29.2.2024 saakka. Opistotalon tiloissa toimii parikymmentä tekijää kuvataiteen, musiikin, teatterin, elokuvan ja tanssin aloilta. Heillä on käytössään työhuoneita, harjoitus- ja esitystiloja.

Hyvää Joulua – God Jul!

Vaasan kirkon keskimmäinen alttaritaulu Paimenten kumarrus saatiin kirkon alttaritauluksi laulujuhlien aikaan vuonna 1894. Alttarin yläpuolella olevan Albert Edelfeltin maalauksen on lahjoittanut Gabriel Revellin leski Amanda Revell. Lähde: Rakennettiin uusi Vaasa, Mirjam Lehtikannon kirjoituksia, toim. Anna-Maija Salo, 1981. Albert Edelfelt on tehnyt vain yhden alttaritaulun, ja