Vuosikokouksen päätöksiä

Vaasan Taideyhdistys VTY ry:n vuosikokouksessa 20.4.2022 valittiin puheenjohtajaksi uudelleen Jukka Porola ja samoin myös nykyinen hallitus jatkamaan entisellä kokoonpanolla. Hallituksen jäsenet: Tarja Hautamäki, Laura Hellbom, Aimo Nyberg, Sirpa Sainio, Erkki Salminen ja Pirjo Rautio.

Kannanottoja ei tällä kertaa annettu. Toimintasuunnitelmaan kirjattiin perinteistä toimintaa, jota yhdistys on harjoittanut pitkään, ja erityisenä lisänä tämän syksyn tavoitteeksi järjestää yhdistyksen 105-vuotispäivän 7.11. 2022 ja taideyhdistyksen perustaman Piirustuskoulun 80-juhlavuoden kunniaksi juhlaseminaari tai jokin muu tapahtuma. Järjestelyjen toivotaan toteutuvan yhteistyössä Alman ja Taikonin kanssa. Yhteistyömahdollisuuksia lähdetään nyt selvittämään. /AN

Hyvää Joulua – God Jul!

Vaasan kirkon keskimmäinen alttaritaulu Paimenten kumarrus saatiin kirkon alttaritauluksi laulujuhlien aikaan vuonna 1894. Alttarin yläpuolella olevan Albert Edelfeltin maalauksen on lahjoittanut Gabriel Revellin leski Amanda Revell. Lähde: Rakennettiin uusi Vaasa, Mirjam Lehtikannon kirjoituksia, toim. Anna-Maija Salo, 1981. Albert Edelfelt on tehnyt vain yhden alttaritaulun, ja

Vuosikokous 4.4. 2023