Vuosikokouksen päätöksiä

Vaasan Taideyhdistys VTY ry:n vuosikokouksessa 20.4.2022 valittiin puheenjohtajaksi uudelleen Jukka Porola ja samoin myös nykyinen hallitus jatkamaan entisellä kokoonpanolla. Hallituksen jäsenet: Tarja Hautamäki, Laura Hellbom, Aimo Nyberg, Sirpa Sainio, Erkki Salminen ja Pirjo Rautio.

Kannanottoja ei tällä kertaa annettu. Toimintasuunnitelmaan kirjattiin perinteistä toimintaa, jota yhdistys on harjoittanut pitkään, ja erityisenä lisänä tämän syksyn tavoitteeksi järjestää yhdistyksen 105-vuotispäivän 7.11. 2022 ja taideyhdistyksen perustaman Piirustuskoulun 80-juhlavuoden kunniaksi juhlaseminaari tai jokin muu tapahtuma. Järjestelyjen toivotaan toteutuvan yhteistyössä Alman ja Taikonin kanssa. Yhteistyömahdollisuuksia lähdetään nyt selvittämään. /AN

Vaasan taideyhdistyksen piirustuskoulun perustamisesta 80-vuotta

Vaasan taideyhdistyksen piirustuskoulu perustettiin 80 vuotta sitten. Koulu toimi vuodesta 1942 vuoteen 1991. Kesäkuussa 1991 Vaasan taideyhdistyksen (piirustuskoulu) kuvataidekoulu kunnallistettiin, ja tästä eteenpäin koulun opetus on jatkunut osana TAITEEN PERUSOPETUS kokonaisuutta.   TAIKON täyttää 30 vuotta. ”Vaasassa taiteen perusopetusta annetaan yleisen oppimäärän mukaisesti käsityössä, mediataiteessa,

Vuosikokous – Årsmöte 2022

Arvoisat Vaasan taideyhdistyksen jäsenet! Tervetuloa vuosikokoukseen 20.4.2022 klo 18. Osoite: Kauppapuistikko 23, SFV:n kokoushuone. Kokousaasiakirjat tulevat nähtäville 6.4. hallituksen kokouksen jälkeen vain tämän sivuston jäsensivuille (pitää kirjautua). Jos sinulla on ongelmia kirjautumisessa jäsensivuillemme, ole yhteydessä Aimo Nybergiin, aimonyberg(at)gmail.com

Kyniä ja taidemaalaustarvikkeita

Rahaa haettavana osallistavaan taidetoimintaan

Pohjanmaan liiton kulttuurilautakunta on päättänyt myöntää 5 000 euron suuruiset  maakuntataiteilijan avustukset kahdelle päätoimisille ammattitaiteilijalle, jotka asuvat ja työskentelevät Pohjanmaan maakunnassa ja joiden toiminta myös toteutuu Pohjanmaan maakunnassa.

Piirretyt kasvot

Pohjanmaan liitto tuki kuvataiteilijoita

Vaasalaiset taiteilijat Cata Ahlbäck, Tuija Arina-Sundelin, Ossi Lehto sekä työryhmä Harri Lehtinen ja Susanna Paavola-Lehtinen saivat Pohjanmaan liiton kulttuurilautakunnalta kohdeavustuksen näyttelyihin, jotka pidetään Black Wall Galleryssa ja Makers’ Galleryssa Vaasassa sekä Galleria Spectrassa Kristiinankaupungissa.