Kyniä ja taidemaalaustarvikkeita

Rahaa haettavana osallistavaan taidetoimintaan

Pohjanmaan liiton kulttuurilautakunta on päättänyt myöntää 5 000 euron suuruiset  maakuntataiteilijan avustukset kahdelle päätoimiselle ammattitaiteilijalle, jotka asuvat ja työskentelevät Pohjanmaan maakunnassa ja joiden toiminta myös toteutuu Pohjanmaalla.

Avustus on tarkoitettu maakunnan asukkaiden osallisuutta tukevaan, suomen kielellä tapahtuvaan taidetoimintaan, jota tehdään yhdessä asukkaiden kanssa ja joka kohdistuu maakunnan asukkaille. Taidetoiminnan tuloksena voi syntyä osallisuutta edistävä teos, tapahtuma tai ilmiö.

Avustusta haetaan 16 toukokuuta klo 16 mennessä Pohjanmaan liiton verkkosivulta löytyvällä lomakkeella.

Hyvää Joulua – God Jul!

Vaasan kirkon keskimmäinen alttaritaulu Paimenten kumarrus saatiin kirkon alttaritauluksi laulujuhlien aikaan vuonna 1894. Alttarin yläpuolella olevan Albert Edelfeltin maalauksen on lahjoittanut Gabriel Revellin leski Amanda Revell. Lähde: Rakennettiin uusi Vaasa, Mirjam Lehtikannon kirjoituksia, toim. Anna-Maija Salo, 1981. Albert Edelfelt on tehnyt vain yhden alttaritaulun, ja

Vuosikokous 4.4. 2023

Jäsenkirje 1/2023 lähtee maaliskuun alussa, sähköpostilla sekä paperikirjeenä niille, joilla ei ole s-postia, tai eivät ole vielä halunneet s-postiaan yhdistykselle ilmoittaa. Vuosikokouksen asiakirjat löytyvät 6.3. alkaen JÄSENILLE alasivulta. Kirjautumiseen käytetään s-postia ja salasaana. Ole yhteydessä (Tarja Hautamäki tai Aimo Nyberg), jos Sinulla ei vielä ole