Kyniä ja taidemaalaustarvikkeita

Rahaa haettavana osallistavaan taidetoimintaan

Pohjanmaan liiton kulttuurilautakunta on päättänyt myöntää 5 000 euron suuruiset  maakuntataiteilijan avustukset kahdelle päätoimiselle ammattitaiteilijalle, jotka asuvat ja työskentelevät Pohjanmaan maakunnassa ja joiden toiminta myös toteutuu Pohjanmaalla.

Avustus on tarkoitettu maakunnan asukkaiden osallisuutta tukevaan, suomen kielellä tapahtuvaan taidetoimintaan, jota tehdään yhdessä asukkaiden kanssa ja joka kohdistuu maakunnan asukkaille. Taidetoiminnan tuloksena voi syntyä osallisuutta edistävä teos, tapahtuma tai ilmiö.

Avustusta haetaan 16 toukokuuta klo 16 mennessä Pohjanmaan liiton verkkosivulta löytyvällä lomakkeella.

Nuoret vaasalaiset kuvataiteilijat-haastattelusarja, osa 1: Ia Kuula

INNOSTUSTA, INTUITIOTA JA ROHKEITA KOKEILUJA   Iloinen ja puhelias kuvataiteilija Ia Kuula (s.1989) ottaa minut vastaan ekokauppa Ekosopissa, jossa hän päivisin työskentelee, ja jonka hän myös omistaa yhdessä miehensä kanssa. Kuulan taiteilijuus näkyy Ekosopissa: kaupan seinällä huomion vangitsee Kuulan värikäs teos nimeltä Moder jord. Kuula

Vaasan taidemuseoissa nyt upeat näyttelyt!

Suosittelijana: Aimo Nyberg, kuvataiteen lehtori, eläkkeellä. VTY ry:n hallituksen jäsen. Nyt on Vaasan taidemuseoissa todella hyvä kattaus! Kaikista näistä alempana mainitsemistani näyttelykokonaisuuksista löytyy oma erityinen lähestymiskulmansa, ja jokaisessa näissä näkyy myös taitavien kuraattorien tekemät laadukkaat ratkaisut. Näyttelyt ovat esillä aina alkusyksyyn asti, eli aikaa on

Taideyhdistyksen viestintää monipuolistetaan

Vaasan Taideyhdistyksen viime kokouksessa perustettu viestintä tiimi /koko yhdistyksen hallitus tavoittelee yhdistyksellemme parempaa näkyvyyttä pian myös uusilla somekanavilla! Lähiaikoina otetaan käyttöön Facebook ja Instagram näiden kotisivujen rinnalle! Myös näiden kotisivujen ajankohtaisuutta halutaan lisätä. Tämän mahdollistaa se, että päivityksiä on nyt tekemässä aikaisempaa useampi henkilö. Otamme

Yhdistyksen hallitukseen valittiin