Kyniä ja taidemaalaustarvikkeita

Rahaa haettavana osallistavaan taidetoimintaan

Pohjanmaan liiton kulttuurilautakunta on päättänyt myöntää 5 000 euron suuruiset  maakuntataiteilijan avustukset kahdelle päätoimiselle ammattitaiteilijalle, jotka asuvat ja työskentelevät Pohjanmaan maakunnassa ja joiden toiminta myös toteutuu Pohjanmaalla.

Avustus on tarkoitettu maakunnan asukkaiden osallisuutta tukevaan, suomen kielellä tapahtuvaan taidetoimintaan, jota tehdään yhdessä asukkaiden kanssa ja joka kohdistuu maakunnan asukkaille. Taidetoiminnan tuloksena voi syntyä osallisuutta edistävä teos, tapahtuma tai ilmiö.

Avustusta haetaan 16 toukokuuta klo 16 mennessä Pohjanmaan liiton verkkosivulta löytyvällä lomakkeella.

Vuosikokous – Årsmöte 2022

Arvoisat Vaasan taideyhdistyksen jäsenet! Tervetuloa vuosikokoukseen 20.4.2022 klo 18. Osoite: Kauppapuistikko 23, SFV:n kokoushuone. Kokousaasiakirjat tulevat nähtäville 6.4. hallituksen kokouksen jälkeen vain tämän sivuston jäsensivuille (pitää kirjautua). Jos sinulla on ongelmia kirjautumisessa jäsensivuillemme, ole yhteydessä Aimo Nybergiin, aimonyberg(at)gmail.com

Piirretyt kasvot

Pohjanmaan liitto tuki kuvataiteilijoita

Vaasalaiset taiteilijat Cata Ahlbäck, Tuija Arina-Sundelin, Ossi Lehto sekä työryhmä Harri Lehtinen ja Susanna Paavola-Lehtinen saivat Pohjanmaan liiton kulttuurilautakunnalta kohdeavustuksen näyttelyihin, jotka pidetään Black Wall Galleryssa ja Makers’ Galleryssa Vaasassa sekä Galleria Spectrassa Kristiinankaupungissa.

Platformin taiteilijaresidenssille toiminta-avustus

Taiteen edistämiskeskus (Taike) haluaa vahvistaa ammattimaisen taiteentekemisen edellytyksiä sekä edistää taiteilijoiden työllisyyttä jakamalla toiminta-avustuksia eri taiteenaloille. Yksi tuen saajista oli vaasalaisen nykytaideyhdistys Platformin residenssitoiminta, jolle myönnettiin 20 000 euron avustus.

Kuvituskuva

Taideopetus juhlii Vaasassa

Kuvataiteen opetusta on Vaasassa annettu jo 80 vuotta. Vuonna 1942 Vaasan taideyhdistys perusti piirustuskoulun, jonka toiminta jatkui lähes katkeamatta syksyyn 1991 saakka. Silloin kuvataiteen perusopetus siirtyi Vaasan kaupungin työväenopistojen (nykyinen Alma-opisto) huomaan osaksi tavoitteellista valtakunnallisia opetussuunnitelmia noudattavaa taiteen perusopetusta.