Platformin taiteilijaresidenssille toiminta-avustus

Taiteen edistämiskeskus (Taike) haluaa vahvistaa ammattimaisen taiteentekemisen edellytyksiä sekä edistää taiteilijoiden työllisyyttä jakamalla toiminta-avustuksia eri taiteenaloille. Yksi tuen saajista oli vaasalaisen nykytaideyhdistys Platform, jonka residenssitoiminnalle myönnettiin 20 000 euron avustus. Platform on vuonna 2000 perustettu, taiteilijoiden vetämä nykytaiteelle omistettu projektihuone ja residenssiohjelma Vaasassa.

Kaiken kaikkiaan Taike rahoitti eri taideyhteisöjen toimintaa 13,7 miljoonalla eurolla. Toiminta-avustuksen sai lähes 200 taidealan yhteisöä. Avustuksen suuruudet vaihtelivat 20 000 eurosta 650 000 euroon. Keskimääräinen avustussumma on 70 000 euroa. Päätöksiä varten Taike kuuli seitsemää valtion taidetoimikuntaa.

Hyvää Joulua – God Jul!

Vaasan kirkon keskimmäinen alttaritaulu Paimenten kumarrus saatiin kirkon alttaritauluksi laulujuhlien aikaan vuonna 1894. Alttarin yläpuolella olevan Albert Edelfeltin maalauksen on lahjoittanut Gabriel Revellin leski Amanda Revell. Lähde: Rakennettiin uusi Vaasa, Mirjam Lehtikannon kirjoituksia, toim. Anna-Maija Salo, 1981. Albert Edelfelt on tehnyt vain yhden alttaritaulun, ja

Vuosikokous 4.4. 2023

Jäsenkirje 1/2023 lähtee maaliskuun alussa, sähköpostilla sekä paperikirjeenä niille, joilla ei ole s-postia, tai eivät ole vielä halunneet s-postiaan yhdistykselle ilmoittaa. Vuosikokouksen asiakirjat löytyvät 6.3. alkaen JÄSENILLE alasivulta. Kirjautumiseen käytetään s-postia ja salasaana. Ole yhteydessä (Tarja Hautamäki tai Aimo Nyberg), jos Sinulla ei vielä ole