Palanen Vaasan taidehistoriaa tallentui videolle

Kuntsin taidekokoelmasta koottu näyttely oli esillä Kuntsin modernin taiteen museossa Vaasassa keväällä 2021. Näyttely juhlisti samalla konsuli Simo Kuntsin perustaman säätiön 50-vuotista taivalta.

Vaasan taideyhdistys tuki juhlanäyttelyn videotaltiointia. Suurelle yleisölle tarkoitettu video on julkaistu Esa Siltaloppi Median Youtube-kanavalla.

Kun Kuntsin säätiö täyttää pyöreät 100 vuotta, video halutaan varmasti nähdä silloisessa juhlanäyttelyssä. Toivottavaa siis onkin, että säätiö huolehtii videoformaatin ajankestävyydestä.

Ideoita yhdistyksen toimintaan?

Mitä Vaasan taideyhdistyksen pitäisi sinun mielestäsi tehdä? Kerro ajatuksista jollekin hallituksen jäsenistä tai lähetä yhdistykselle sähköpostia, niin hallitus keskustelee mahdollisuuksista toteuttaa ideasi. Hallitus kokoontuu seuraavan kerran keskiviikkona 19.1.2022.   TH

Hyvää joulua! God jul!

Vaasan taideyhdistys toivottaa kaikille taiteen ja kulttuurin ystäville oikein hyvää ja rauhallista joulua. Vasa konstförening tillönskar alla konstens och kulturens vänner en riktigt god och fridful jul.

Yhdistyksen nettisivut uudistuivat

Vaasan taideyhdistyksen nettisivujen uudistustyö saatiin päätökseen juuri sopivasti ennen joulua. Sivujen ulkoasua ja toteutusta pähkäilivät yhdistyksen puolesta erityisesti varapuheenjohtaja Tarja Hautamäki ja hallituksen jäsen Aimo Nyberg sekä WebAula Oy:n edustajana Henna Franke.   Tiesitkö?-välilehdeltä löydät vaasalaista taide- ja kulttuurielämää koskettavia huomioita, kannanottoja, pikku-uutisia ja muuta