Palanen Vaasan taidehistoriaa tallentui videolle

Kuntsin taidekokoelmasta koottu näyttely oli esillä Kuntsin modernin taiteen museossa Vaasassa keväällä 2021. Näyttely juhlisti samalla konsuli Simo Kuntsin perustaman säätiön 50-vuotista taivalta.

Vaasan taideyhdistys tuki juhlanäyttelyn videotaltiointia. Suurelle yleisölle tarkoitettu video on julkaistu Esa Siltaloppi Median Youtube-kanavalla.

Kun Kuntsin säätiö täyttää pyöreät 100 vuotta, video halutaan varmasti nähdä silloisessa juhlanäyttelyssä. Toivottavaa siis onkin, että säätiö huolehtii videoformaatin ajankestävyydestä.

Mielipide Vöyrinkaupungin konepaja-alueen kaavoituksesta

Vaasan taideyhdistys keskusteli kokouksessaan 30.11. 2022 Wärtsilän alueen mahdollisuuksista edistää Vaasan kaupungin taide- ja kulttuuritoimintaa tulevaisuudessa. Yhdistyksen kannanotto   Vaasan kaupungin kaavoitus Vöyrinkaupungin konepaja-alue (ak1125) Wärtsilän laaja ja monipuolinen alue aivan kaupungin sydämessä tarjoaa loputtomasti mahdollisuuksia monien kulttuurin tilatarpeiden ratkaisemiseen Vaasassa. Kaupunginkirjasto aivan Wärtsilän alueen

Piirustuskilpailun tulokset

Juhlaseminaari oli onnistunut kokonaisuus   Elisse Heinimaan kuvaesitys avasi silmiämme ymmärtämään kuinka tärkeää lasten ja nuorten taidekasvatus onkaan. Piirustuskilpailun palkintojen jako oli palkituille ja koko yleisölle mieleen jäävä kokemus. Väliaikatarjoilu pelasi, ja päivän päätteeksi kuultu Antti Haaviston vetämä paneelikeskustelu seitsemän alan osaajan kanssa oli erittäin

Innostutko Sinä kuvataiteesta?

Olet sydämellisesti tervetullut kaikille avoimeen ja maksuttomaan juhlaan Kansalaisopisto Almaan 29.10.2022 klo 12–16.   Tilaisuuden järjestää Vaasan Taideyhdistys. Vaasan Taideyhdistyksen piirustuskoulun perustamisesta 80-vuotta. TAIKON 30-vuotta.   Juhlassa palkitaan lapsille ja nuorille järjestetyn piirustuskilpailun VIIVA ELÄÄ – LINJEN LEVER parhaat.   Paneelikeskustelua vetää toimittaja Antti Haavisto,

Maisema meren rannalta

Taidetta prosenttiperiaatteella Vaasan keskussairaalaan

Vaasan keskussairaalan H-rakennuksen suunnittelussa sovellettiin prosenttiperiaattetta ja osana uudisrakennushanketta pantiin pystyyn taidetyöryhmä huolehtimaan taidehankinnoista. Työryhmän suunnittelemaan kokonaisuuteen kuuluu uusien taideteosten lisäksi deponoituja teoksia ja valokuvia hyvinvointialueen kunnista kuvatulosteina rakennuksen eri pinnoilla.